Brugerrejse - customer journey mapping

Hvorfor er det vigtigt at kende målgruppens brugerrejse?

Hvis du kender din målgruppes brugerrejse, er det meget nemmere at sørge for at man rent faktisk også når dem det rigtige sted, og kan opfylde det behov de har lige præcis dér. Er I som de fleste virksomheder, er der også flere forskellige segmenter/undermålgrupper der skal tages højde for. De repræsenterer måske forskellige behov, og vil sandsynligvis også have forskellige brugerrejser. Men hvis ikke de er kortlagt, kan det være svært at ramme dem med det rigtige budskab, på den rigtige kanal.

Skal vi kortlægge din målgruppes brugerrejse?
Image
Image
brugerfladedesign
Image
brugerfladedesign
Image
brugerfladedesign

Customer Journey Mapping

Når du kender din målgruppes brugerrejse, kan det ses på bundlinjen

Når vi får kortlagt jeres målgruppes brugerrejse, bliver det meget nemmere at se hvor og hvordan man imødekommer deres behov, i hver enkelt del af kunderejsen. Det gør det meget nemmere at øge antallet af konverteringer. For når du kender brugerrejsen, vil det også blive tydeligt hvor vi skal være til stede i alle dele af salgstragten. Vi tager højde for før, under og efter der er foretaget et køb. Det gør også at opmærksomheden på at få optimeret andelen af tilbagevendende kunder helt automatisk bliver større.

"Når vi kortlægger brugerrejse for vores kunder, ser vi hurtigere hvor der er svage punkter i den nuværende markedsføring, og hvor der derfor kan skabes bedre resultater."
Lasse Baungaard Profil billede

Lasse Baungaard

Kommunikation & SEO

Her bruger vi f.eks. brugerrejsen:

Software Udvikling
Hjemmesideudvikling (både ny og optimering af eksisterende)
SEO
Social medie markedsføring
Produktion af videoer og animationsvideoer
Annoncering

Sådan kortlægger vi brugerrejsen

Customer journey mapping

Image

Indsamling af data

Vi indsamler den kundedata I allerede har. Det kan være i form af undersøgelser, købsdata, data fra online platforme osv. Det kan også være i form af markedsundersøgelser eller større brancheanalyser.

Image

Kundeprofil og personaer

På baggrund af dataindsamlingen, vil vi udarbejde kundeprofiler og personaer der repræsenterer de forskellige segmenter i målgruppen.

Ikon til Customer journey mapping workshop

Customer journey mapping workshop

Her kortlægger vi den nuværende brugerrejse sammen med jer og, hvis det er muligt, repræsentanter fra målgruppen. Det gør vi via customer journey mapping.

Ikon til Behovet & brugerejsen

Behovet & brugerejsen

Det gør os i stand til at se hvor målgruppens behov ikke imødekommes i tilstrækkelig grad, og hvor vi skal optimere.

Det gør os i stand til at lave en brugerrejse der er idéel for målgruppen, og giver indsigt i hvad vi skal gøre hvor online.

Image

Evaluering og optimering

Vi anbefaler altid at der periodisk evalueres på brugerrejsen. Det kan f.eks. være en gang om året, eller hver 6. måned. Det gør nemlig jer i stand til løbende at optimere og tage højde for ændringer i behov, adfærd eller nye teknologiske udviklinger.

Lad os tage en uforpligtende snak

Den rette brugerrejse skabe leads

Kunder som går op i brugerrejsen

GoPilot logo
VALMI logo
Slagelse Erhvervscenter logo
Lasse Baungaard Profil billede

Skal vi tage en snak?

Lasse Baungaard
Google My business logoGoogle My business ratingx

Kunderne siger:

  • "Kompetent vejledning og rådgivning i forbindelse med SEO"
  • "Bliver designet med stor præcision og et utrolig lækkert slutresultat"
  • "En professionel, moderne og brugervenlig hjemmeside, som har øget besøgstallet"
  • "Løsningsorienteret og effektive med en professionel tilgang"
  • "Aftaler bliver holdt og prisen er gennemsigtig"
Vi venter spændt på dig

Skal vi tage en uforpligtende snak?

VI DELER GRATIS VORES PROFESSIONELLE VIDEN

Relevante artikler

UX Myte #1 – Brugeren scroller ikke på hjemmesider - Fremhævet billede
04/10/2018
17/08/2020

UX Myte #1 – Brugeren scroller ikke på hjemmesider

Vi møder ofte påstanden om at brugeren ikke scroller på hjemmesider. Det er helt forkert. Her har vi samlet argumenter og data til hvorfor.
UX Myte #1 – Brugeren scroller ikke på hjemmesider artikler Profil billede
Skribent
Simon R.
UX Myte #2 – White Space er spild af plads - Fremhævet billede
01/11/2018
08/01/2020

UX Myte #2 – White Space er spild af plads

“White space” eller “negative space” refererer til den tomme plads rundt om designelementer, og bliver ofte overset eller negligeret. Nogle vil påstå at det er spild af værdifuld plads i
UX Myte #2 – White Space er spild af plads artikler Profil billede
Skribent
Simon R.
24/01/2020
17/11/2020
Oplæsning
1 min.

Designprincipper til webdesign – 11 gode råd

Når man snakker webdesign har det altid været forskellige trends og modefænomener. Sådan vil det helt sikkert altid være. Men uanset hvilken stil eller tendens man vælger at følge, er
Designprincipper til webdesign – 11 gode råd artikler Profil billede
Skribent
Simon R.