Læsetid ca.: 0 minut

Workshop i online kommunikation

At kommunikere online er gået hen og blevet en norm for brugeren. De er i konstant bevægelse online og er forbundet med familie, venner samt de grupper og sider som repræsenterer et fællesskab eller mål som brugeren kan identificere sig med. Finder din målgruppe dig online?

Mød målgruppen

Skab online værdi

Troværdighed

Kompetenceudvikling

Uanset hvor stor eller lille din virksomheder er, er der et behov for online og digital kommunikation der stemmer overens med de forventninger brugeren har i det online rum. En virksomhed der har et online fokus, kommer som udgangspunkt tættere på brugen både når det kommer til den direkte kontakt, og ikke mindst når brugeren har en intensionen om at bruge en service eller produkt.

At få en virksomhed til at leve op til de nye standarder og forventninger, kræver fokus og velvillighed hos en organisations medarbejdere, i større eller mindre grad. Den fælles forståelsen af hvilken betydning den online kommunikation har, er næsten altid udgangspunktet for hvilken kvalitet det online indhold har eller får.

Alle medarbejder i virksomheden kan bidrage til den online kommunikation. Det handler om at lave indhold der skaber værdi for brugeren. Dette kan ske på mange niveauer og har ikke de samme afgrænsinger som traditionel markedsføring.

Vi kan hjælpe med at sikre at din virksomhed og medarbejdere lever op til brugerens forventninger til kommunikationen. Via præsentationer, øvelser og opfølgende tests kan vores workshop hjælpe din virksomhed med at indtage den online scene skridt for skridt, i takt med at de online evner udvikler sig hos både dig og dine medarbejdere.

Content marketing

Content marketing er det gyldne begreb for online markedsførring på brugerens præmisser. Vores workshop vil i høj grad være domineret dette emne, da vi ser det som rygraden i en hver type for online kommunikation.

Content er et engelsk ord for indhold, marketing siger sig selv og Content Marketing Institute definerer content markering som:

”Content marketing er en strategisk markedsføringsmetode, der er fokuseret på at skabe og distribuere værdifuldt, relevant og konsekvent indhold for at tiltrække og beholde en klart defineret målgruppe – og i sidste ende skabe profitable handlinger fra kunder.”Content Marketing Institute

Generelt kan man sige at det er markedsføring som målgruppen er interesseret i – i modsætning til mange former for traditionel markedsføring der bliver serveret for målgruppen, uden det nødvendigvis har nogen værdi for dem. Eksempler på traditionel markedsføring kan være tv-reklamer, radiospots, avisreklamer eller reklamebannere på internettet.

Workshop indhold:

Vi tilbyder at afholde en workshop for ledelse og/eller medarbejdere der har til formål at styrke din virksomheds online tilstedeværelse. Vi ligger stor vægt på at der en gemmengående forståelse af online kommunikation og dens betydning. Udover at mindske forståelseskløften giver vi medarbejderen metoder og redskaber som kan bidrage til den online kommunikation. Vi introducere dem til de mest gense platforme og medier så som facebook og youtube og hvordan man bruger disse i det online liv.

  • Hvor mange bruger internettet?
  • Hvornår og hvordan anvender brugeren internettet?
  • Hvorfor deltage i det online liv?
  • Hvor deltager man det online liv?
  • Online værdi – Content marketing
  • Hvad er relevant online?
  • En besøgende online, er som en besøgende fysisk i din virksomhed
  • Online indhold: Billeder, video, links og andre ressourcer
  • Skab personligt online indhold
  • Effekt – data indsigt på online indhold
  • Ophavsret og rettigheder
  • Søgemaskineoptimering
  • Sikkerhed og betingelser

content marketing Video

Ønsker du at gå i dybden med det emne og få nogle gode eksempler på hvordan man kan skabe content marketing med en stor effekt kan vi anbefale videoen nedenfor.

“Content marketing is like a first date. If all you do is talk about yourself, there won’t be a second date.”Pawan Deshpande, CEO, Curata

Sociale medier

At skabe online indhold er et aspekt af det online liv. For at sikre at dit indhold når brugeren er det vigtigt at have en forståelse for de sociale medier og deres respektive formål. Det gælder både når det kommer til det rent praktiske i brugen af det sociale medier og de funktionaliteter der følger med. De sociale medier kan ses som distrupitions platform for dit online indhold. Uden et forbundet netværk af brugere kommer dit online indhold ikke til at skabe den tilsigtede værdi.

Derfor er social medier emnet selvfølgelig en stor del af vores online workshop. Vi ser på de forskellige platforme og deres fordele og ulemper. Vi ser på de respektive funktioner på platformenen og hvad de kan bidrage med.

Data indsigt og analyse

Uanset hvordan du skaber online indhold / content marketing er det vigtigt at indsamle data på effekten af din kommunikation online. Uden data er det umuligt at vide hvor langt og hvordan din online markedsføring virker.

Dette gælder uanset om du har en hjemmeside eller en social medie profil som skaber online indhold til besøgende. Der findes forskellige platforme som indsamler dataen og præsentere den i overskuelige grafer. Analysen af den indsamlede data er her hvor du får indsigt i hvilket af dit online indhold der virker. Kompetence udvikling i det online rum hviler bla. på forståelsen den indsamlede data. Derfor er det et områder som er en naturlig del af vores workshop om deltagelsen i det online liv.

Mere viden om emnet

Selv hvis ikke du allerede kender til content marketing, har du nok hørt begrebet.

Hvad er content marketing?
Målet er at indholdet gerne skal være så godt, at det også organisk spredes af målgruppen selv.

CONTENT MARKETING STRATEGI
CMI was founded by Joe Pulizzi, the leading evangelist for content marketing.

Læs mere på CMI her…

Online og digital Workshop

Vi har over 15 års erfaring online og har været med fra internettes spæde start. Vi er en aktiv spiller i det online rum og har igennem 4 år produceret professionelt online indhold som har vundet priser.

Online kommuniaktion er kommet for at blive, og bliver kun en endnu større faktor for virksomheders evne til at fange brugerens opmærksomhed. Ønsker du og din virksomhed at være godt klædt på til de nye standarder står vi klar til at afholde en workshop med det online liv og indhold i fokus