SEO bureau
Vi hjælper jer til at rangere højere på det jeres kunder søger efter
Bliver I fundet på det jeres målgruppe søger efter? Og er det rent faktisk de søgetermer der konverterer bedst, som I satser på? Vi hjælper jer til at blive skarpere på hvordan og hvornår I skal blive fundet når målgruppen søger, samt hvilken type indhold der skal til. Hele kunderejsen er vigtig, og vi hjælper jer med alt lige fra SEO-strategien til implementering og eksekvering af den.
Søgemaskineoptimering
Vær synlig når kunderne søger i Google
SEO, eller søgemaskineoptimering, udvikler sig konstant, og mange oplever at det der virkede i går, ikke virker i dag. Den gode strategi og eksekvering vinder dog som regel, da det i stigende grad handler om kvalitet, brugervenlighed og ekspertise. Når vi arbejder med SEO, sker det i samarbejde med jer som kunde, og udgangspunkt i præcis jeres målgruppe. På den måde sikrer vi at alt der laves er med fokus på at få jeres kernekunder til at konvertere via jeres hjemmeside.
Lasse Baungaard
Kommunikation & SEOEffektiv SEO skaber:
Det indgår i vores arbejde med at lave en SEO-strategi til jer
Når du vil findes og konvertere leads til kunder
Indledende SEO-analyse
Til nye kunder starter vi altid med en SEO-analyse. Her kigger vi på jeres hjemmeside – er der styr på den tekniske SEO? Vi ser på indholdet og hvordan det præsterer i dag, og så tager vi et kig på konkurrenterne, for at få en fornemmelse af markedet, og hvor det vil være optimalt at sætte ind.
Søgeordanalyse
Søgeordsanalysen handler om at finde frem til de optimale søgeord, som jeres målgruppe bruger. Ikke nødvendigvis det der søges mest på, men det der rent faktisk kan føre til konverteringer. Vi gør meget ud at arbejdet med at bruge de søgeord, der har den rette søgeintention i forhold til de mål der skal opnåes.
Brugerrejseanalyse
Noget mange der arbejder med SEO desværre undlader at bruge, er brugerrejsen for målgruppen. Det er noget som er fuldstændig essentielt, hvis man gerne vil ramme plet første gang. Derfor anbefaler vi alt lave en brugerrejseanalyse. Det er noget som er vigtigt i SEO-arbejdet, men kan også bruges i alle virksomhedens andre marketingindsatser
SEO-strategi, planlægning og eksekvering
Når analysearbejdet er overstået, skal det bruges til at lave en decideret SEO-strategi, til hvordan vi kommer til tops i Google. Men det stopper ikke ved strategien. Den er nemlig ikke noget værd uden handling. Derfor hjælper vi også med planlægning af det indhold der skal produceres og hvordan der kan skabes naturlig autoritet fra eksterne links. Og så selvfølgelig selve eksekveringen.
Data, rapporter og evaluering
Vi er store fortalere for at arbejde datadrevet. Den eneste måde vi kan måle indsatsen på, er ved at indsamle data fra alle de platforme vi kan og så bruge den data til at måle hvad der virker, og mindst ligeså vigtigt, hvad der ikke virker. Evaluering og tilpasning er altid vigtigt, for at sikre man får det maksimale ud af SEO-arbejdet. Og så sørger vi for at du som kunde får adgang til datarapporter og dashboards der viser den data som er vigtig for jer.
SEO-revision
SEO er altid en løbende proces, og Google udvikler hele tiden deres algoritmer og måde de virker på. Derfor er det fornuftigt at lave årlige eller halvårlige SEO-revisioner, hvor man tager et “sundhedstjek” på hjemmesiden. Både på det tekniske, indholdsmæssige og autoritative.